Test
22.10.2024
Kliknite a pozrite si Hit na dnes!Kliknite a pozrite si Hit na tento týždeň!Klknite a pozrite si Hit na tento mesiac!Kliknite a pozrite si Hit na tento rok!Nachádzate sa na stránkach www.tourist-channel.sk v slovenskom jazyku!Nachádzate sa na stránkach www.tourist-channel.sk v slovenskom jazyku!Stránky www.tourist-channel.sk v anglickom jazyku!Stránky www.tourist-channel.sk v anglickom jazyku!

english

SASKÝ VRCH - rozhľadňa
(pešo či na bicykli?)

Prístup: vlakom, autobusom
Východisko: Hontianske Nemce, Saský vrch leží na modro značenom chodníku Hontianske Nemce - Banský Studenec
Trasa je stredne náročná, trvá asi 5 hodín
Mapa: Štiavnické vrchy (č.8), nová č. 138.

Prechádzame obcou smerom na Banskú Štiavnicu, na konci obce pomedzi domy doprava. Lúkami v údolí až na jeho koniec, potom vľavo lesom na hrebeň. Lesnou cestou kráčame na lúku, na konce ktorej stojí známy Koháriho dub (chránený strom, pod ktorým vraj odpočíval gróf Kohári). Od duba pokračujeme vpravo cez les na chodník, ktorý nás vyvedie na úzky hrebeň.
Odtiaľ klesáme do Kráľoviec - Krnišova, vedľa kostola na zástavku SAD. Od nej hore obcou vedľa zvoničky, popri družstve až k vodárni na začiatku doliny Rázdelie. Opúšťame asfaltku vľavo cez potok a pod usadlosťou vykročíme vpravo do doliny.
Stúpame lesom na zanedbanú lúku, traverzujeme k suchej jabloni na hornom konci, mierne vpravo do lesa a prudko stúpame na lesnú cestu. Značka velí doprava a asi po 500m odbočuje do kopca starou lesnou cestou a neskôr chodníkom až na poľovnícky chodník. Vpravo traverzujeme Saský vrch, približne po 20 minútach odbočíme prudko doľava až na vrchol.

Keď sa na vrchole dobre rozhliadneme, dozaista tu nájdete zvyšky starej rozhľadne, o ktorej písal pred 100 rokmi aj Andrej Sládkovič.